شست و شوی انواع پارچه

 

لباس های نخی

پارچه های نخی اغلبالیاف محکمی دارند و می توانند در دمای بالای آب شسته شوند. بهتر است لباس های نخیرا پس از شست و شو در ماشین لباسشویی در حالی که کمی نم دار و مرطوب هستند اتوکنید . لباس های نخی سفید رنگ را می توان به وسیله ی مواد سفید کننده لکه گیریکرد. پس از لکه گیری لباس را خوب آبکشی نمایید تا جای لکه های زرد رنگ روی لباسباقی نماند. هرگز از اسیدهای باز و قوی برای لکه بری استفاده نکنید.

لباس های کتان

لباس های کتان الیافضخیم و با دوامی دارند؛ به همین دلیل شست و شوی آن ها با دقت بیشتری انجام میگیرد. بهترین وسیله برای شست و شوی لباس های کتان استفاده از ماشین لباس شویی استاما قبل از آن بهتر است لباس ها را لکه گیری نمایید. برای این کار می توانید ازلکه برهای موجود در بازار استفاده کنید. برای شست و شوی لباس های روشن و سفید ازآب گرم استفاده کنید ولی برای شستن لباس های کتان تیره بهتر است درجه ی لباسشوییرا روی دمای کم و آب سرد تنظیم کنید چون آب داغ باعث پخش شدن رنگ لباس می شود.لباس های کتان را پس از شست و شو کمی مرطوب و از پشت اتوی داغ بکشید.

لباس های ابریشم

لباس های ظریف ابریشمیبهتر است که با دست شسته شوند مگر این که روی تگ لباس مشخص شده باشد که می توان آنرا در ماشین لباس شویی هم شست؛ برای این کار درجه ی ماشین لباس شویی را روی دمایدرج شده بر اتیکت لباس قرار بدهید (معمولا ۳۰درجه) ؛ در صورتی که می خواهید لباس ابریشمی را با دست بشویید بهتراست در یک ظرف کمی پودر یا مایع شوینده بریزید و صبر کنید تا محلول درون ظرف کفکند و بعد لباس را داخل ظرف قرار بدهید.

برای این که لباسابریشمی را خشک کنید هرگز آن را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید بلکه لباس رادر فضای معمولی خانه قرار دهید تا خشک شود.

لباس های حریر

لباس های حریر به علتبافت ظریفی که دارند بهتر است با دست شسته بشوند و برای اینکه درخشندگی اولیه ی آنپس از شست و شو حفظ شود بهتر است کمی سرکه ی سفید را با آب مخلوط کرده و لباس هارا بعد از شست و شو در آن آب بکشید.

لباس های چرمی

برای شست و شوی لباسهای چرمی کمی پودر رختشویی را داخل ظرف بریزید، لباس را در آن قرار بدهید و پس از ۱۵ دقیقه با ملایمت رویلباس دست بکشید و آن را آبکشی نمایید. هرگز در حین شست و شو لباس های چرمی را چنگنزنید و برای خشک شدن هم آن را روی شوفاژ یا وسایل گرم کننده قرار ندهید زیرا باعثخشک شدن چرم می شود.

یک نکته ی ساده اماموثر در طول عمر لباس های چرمی این است که همیشه گرد و خاک لباس های چرمی را با یکدستمال مرطوب و نرم پاک کنید، گرد و غبار اگر به مدت طولانی روی لباس چرم بماند به آن آسیب می زند.

لباس های پشمی

بهتر است شست و شو واتوکشی لباس های پشمی حساس را به خشکشویی ها بسپارید اما اگر مایل هستید در خانهلباس های پشمی را شسته و اتو کنید این نکات را به خاطر بسپارید:

بهتر است لباس های پشمیرا با دست بشویید، دمای آب نباید بیش از ۳۰ درجه ی سانتی گراد باشد. برای آنکه لباس های پشمی پس از شست و شوآب نروند بهتر است از آب ولرم استقاده کنید . برای خشک کردن لباس پشمی باید آن راروی یک سطح صاف قرار داده و از آویزان کردن آن خوداری نمایید.

لباس های کشمیر

کشمیر پارچه ای بسیارلطیف و ظریف است که باید با دست و با شامپوی بچه یا مایع مخصوص لباس های مشکی شستهشود. یک ظرف را پر از آب ولرم کرده و در آن مقداری صابون یا شامپوی بچه بریزید وصبر کنید تا آب کف کند. لباس را به مدت پنج دقیقه در آب صابونی بشویید و به آرامیآن را به اطراف حرکت دهید طوری که آب بتواند به داخل کشباف نفوذ کند. کشباف رانکشید و آن را چنگ نزنید زیرا این کار موجب ایجاد گلوله های ریز روی لباس می شود.

لباس های کشی یا استرچ

بهتر است لباس های کشیدر آب گرم و با دست شسته شوند؛ در صورت استفاده از لباس شویی آن را روی درجه یمخصوص الیاف مصنوعی تنظیم کرده و از مواد شوینده ی ملایم استفاده کنید. برای اینلباس ها هرگز از سفید کننده استفاده نکنید زیرا الیاف آن را از بین می برد. لباسهای استرچ سفید را با لباس های رنگی در ماشین لباسشویی نشویید زیرا به سرعت رنگ میگیرند.

لباس های جین

برای حفظ کیفیت لباسهای جین بهتر است که زیاد آن را نشویید؛ در صورت نیاز به شست و شو لباس های جین رابرعکس کرده و با دست بشویید.

برای جلوگیری از رنگپریدگی و کهنگی لباس بهتر از مواد شوینده ی مخصوص لباس های مشکی استفاده نمایید.

لباس های پنبه ای

در شست و شوی دستی لباسهای پنبه ای از آب سرد و شامپوی بچه  استفاده کنید و در شست و شو با ماشینلباسشویی آن را روی حالتCotton تنظیم نمایید. بهتر استلباس های پنبه ای را پشت و رو بشویید تا رنگ شان ثابت بماند.  بعد از شست و شویلباس های پنبه ای کمی آن را بکشید؛ این کار باعث می شود لباس آب نرود و بیش از حدچروک نشود. برای خشک کردن آن از خشک کن استفاده نکنید زیرا به بافت لباس آسیب میزند. لباس های پنبه ای را بهتر است از پشت اتو کنید

لباس های ساتن

لباس های ساتن به علتبافت حساس و ظریفی که دارند بهتر است به خشکشویی سپرده شوند اما اگر در خانه قصدشست و شوی لباس های ساتن را دارید بهتر است که آن را با دست بشویید یا در صورتاستفاده از ماشین لباسشویی آن را روی درجه چرخش بسیار ملایم با آب سرد تنظیم کنید. در شست و شوی دستی پارچه های ساتن از مواد شوینده ی ملایم استفاده کنید واجازه بدهید لباس در آب و کف به مدت ۵ الی ۷ دقیقه خیس بخورد. لباس را به آرامی در ظرف آب و کف بچرخانید سپسآن را در آب سرد آبکشی نمایید.  ساتن را هرگز چنگ نزنید زیرا این کار باعثسست شدن پارچه و از بین رفتن فرم لباس می شود.  لباس های ساتن را با دمای کمو بدون بخار اتو نمایید.

 


نویسنده:
ارسال کننده: طراحی و تولیدی نیل موتی
لغات کلیدی: 
مقالات جدید


جهت تماس با ما و سفارش محصول و یا داشتن هرگونه سوالی در خصوص مطالب و محصولات با شماره های زیر تماس بگیرید:

ارتباط با مدیریت فروش: 09131074397 _ 03132283846 (5 خط )

شهرک صنعتی جی

آدرس ایمیل: JahanParche@gmail.com

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهان پارچه می باشد..